Donderdag 23 februari mocht directeur Josephine Hofsté van Pro Education weer voor twee jaar de Cedeo-erkenning in ontvangst nemen. Cedeo verleent deze erkenning op basis van een klanttevredenheidsonderzoek, waarbij ten minste 80% van de respondenten tevreden of zeer tevreden moet zijn. Hierbij keek Cedeo zowel naar open opleidingen als naar maatwerkopleidingen.
Tijdens het onderzoek zijn vragen gesteld over onder andere: het voortraject, opleidingsprogramma, uitvoering, opleiders, trainingsmateriaal, accommodatie, na-traject, organisatie en administratie, relatiebeheer, prijs-kwaliteitverhouding en de totale tevredenheid over de opleiding.
Tevreden tot zeer tevreden
Zowel voor de open opleidingen als voor het maatwerk was de uitslag dat klanten over het geheel bekeken tevreden tot zeer tevreden zijn over de opleidingen en de samenwerking met het instituut. Bij de open opleidingen komen als sterke punten onder andere naar voren: de professionele organisatie, de kwaliteit van de cursussen, het brede aanbod, de duidelijke website en de prima en laagdrempelige bereikbaarheid. Bij de maatwerkopleidingen zijn de klanten van mening dat een cursus staat of valt met de kwaliteiten van de cursusleider of de trainer en dat zit naar hun mening bij dit instituut wel goed. Ook het contact met de organisatie en de individuele medewerkers verloopt heel prettig.
Kwantitatieve en kwalitatieve criteria
Van de naar schatting 8.500 commerciële opleidingsinstituten in Nederland zijn er momenteel ongeveer 800 Cedeo-erkend. Om in aanmerking te komen voor erkenning stelt Cedeo duidelijke eisen in de vorm van kwantitatieve en kwalitatieve criteria. De Cedeo-erkenning biedt een waarborg voor kwaliteit en continuïteit.