Het breedste opleidingsaanbod voor zorgprofessionals 
De meest persoonlijke aandacht dankzij kleine groepen 
Uitsluitend vakdocenten uit de praktijk
Coachingsvaardigheden

Training Klantgericht Telefoneren

Prettige gesprekken en tevreden klanten

  • Thuis of op locatie
  • 8 verschillende leslocaties
  • Duur 2 dagen

In het kort

Vind jij het lastig om op een klantgerichte manier zakelijk te telefoneren? Wil jij graag professioneel overkomen en goed omgaan met lastige klanten? Dan is deze training van onze businesspartner Boertien Vergouwen Overduin iets voor jou. In deze training leer je wat klantgericht telefoneren inhoudt en hoe je dit op een natuurlijke manier toepast. Goed professioneel contact per telefoon is zeer belangrijk voor de beeldvorming van een organisatie. Daarom ga je in deze training aan de slag met een goed begin van het gesprek en het gebruiken van vraag- en luistertechnieken. Zo voer jij prettige gesprekken en heb je tevreden klanten.

Vind jij het lastig om op een klantgerichte manier zakelijk te telefoneren? Wil jij graag professioneel overkomen en goed omgaan met lastige klanten? Dan is deze training van onze businesspartner Boertien Vergouwen Overduin iets voor jou. In deze training leer je wat klantgericht telefoneren inhoudt en hoe je dit op een natuurlijke manier toepast. Goed professioneel contact per telefoon is zeer belangrijk voor de beeldvorming van een organisatie. Daarom ga je in deze training aan de slag met een goed begin van het gesprek en het gebruiken van vraag- en luistertechnieken. Zo voer jij prettige gesprekken en heb je tevreden klanten.

Is dit de cursus voor jou?

  • Je onderhoudt geregeld telefonisch zakelijke contacten 
  • Je zet de geleerde theorie graag snel toe in de praktijk

Kun jij jezelf hierin vinden? Dan past deze cursus bij jou!

Toelatingsvoorwaarden

Er gelden geen specifieke toelatingseisen. 

Wat leer je tijdens de Training Klantgericht Telefoneren?

  • Je voert effectieve, klantgerichte telefoongesprekken
  • Je weet hoe je de regie in het gesprek kunt nemen 
  • Je creëert vertrouwen in je organisatie
  • Je gaat goed om met klachten en ontevreden klanten

Benieuwd naar de volledige inhoud van de cursus? Bekijk het complete cursusprogramma.

Klassikaal

Je volgt de bijeenkomsten uit dit programma klassikaal op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Wat ga je leren?

Programma

Klantgerichtheid

  • Wat verwacht de klant van een klantgerichte telefoonbehandeling?
  • De regels van zakelijk telefoneren

Zakelijk telefoneren

  • Uitgangspunten van telefonische zakelijke communicatie
  • Telefoonetiquette
  • Telefoonalfabet
  • De vriendelijke begroeting
  • Professioneel doorverbinden
  • Professioneel afsluiten van het gesprek

Telefonische gesprekstechnieken

  • Vraag- en luistertechnieken
  • Inventariseren wat de klant wil
  • Klantgericht formuleren
  • Stemtechnieken

Lastige gesprekken

  • Lastige telefoongesprekken
  • Omgaan met klachten en ontevreden klanten
  • Omgaan met emoties

Certificaat

Na succesvolle afronding van deze cursus ontvang je het certificaat van deelname ‘Training Klantgericht Telefoneren’ van Boertien Vergouwen Overduin.

Alle kosten in één overzicht

De prijs kan verschillen en is afhankelijk van een aantal zaken zoals studievorm en betaalmethode.

Bereken eenvoudig je kosten!
Vraag nu eenvoudig een kostenoverzicht aan en ontdek de totale kosten, afgestemd op jouw persoonlijke studiekeuzen, gewenste startmoment en jouw keuze voor een online variant of op locatie.
Prijsvoorbeeld
Lesgeld
€ 1.532,00
Studiemateriaal
€ 65,40
Arrangementen (Food & Beverage) & Locatiekosten*

Bovengenoemde prijs is incl. 7,4% korting voor de gehele opleiding bij betaling in 1 termijn.

Wat krijg je hiervoor

Studie- en lesmateriaal 
Je ontvangt alles wat je nodig hebt om succesvol te studeren, waaronder:

  • Boeken, readers en werkboeken
  • Toegang tot het online leerplatform

Bovenop deze kosten brengen wij reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

*Arrangement- & locatiekosten 
Volg je de opleiding op locatie? Dan zorgen wij voor een inspirerende leeromgeving met koffie, thee en een uitgebreid lunchbuffet. De kosten hiervoor hangen af of je voor de dag- of avondvariant kiest. Vraag hiervoor het kostenoverzicht aan. Kies je voor de online variant? Dan betaal je uiteraard geen arrangementskosten.

Bekijk beschikbare startdata!

Bij Pro Education kun je kiezen voor meerdere startmomenten per jaar. Zo is je opleiding flexibel en altijd goed te combineren met werk en privé. Bekijk nu onze actuele lesplanning en schrijf je in voor een startdatum naar keuze.

Eerstvolgende startdatum

Hulp nodig bij je opleidingskeuze?

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen of wil je sparren over welke opleiding het beste aansluit bij jou als paramedicus? Onze opleidingsadviseurs denken graag met je mee. Je ontvangt gratis en vrijblijvend persoonlijk studieadvies, afgestemd op jouw professionele leerdoelen, werksetting en competenties.