Logopedische Interventies bij Lees- en/of Spellingproblemen

Werken aan leesproblemen zonder de diagnose dyslexie

Logopedische Interventies bij Lees- en/of Spellingproblemen

Werken aan leesproblemen zonder de diagnose dyslexie

Opleidingsniveau

Cursus Nascholing

Duur

3 dagen

Accreditaties & Erkenning

Meer informatie

Studievormen

Avond en Dag

1e startdatum

09-09-2021

Meer informatie

Download brochure

Opleidingsniveau

Cursus Nascholing

Duur

3 dagen

Accreditaties & Erkenning

Meer informatie

Studievormen

Avond en Dag

1e startdatum

09-09-2021

Meer informatie

Download brochure
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Lees- en/ of spellingproblemen kunnen grote gevolgen hebben voor de sociaal-emotionele en didactische ontwikkeling van het kind. Niet al deze problemen leiden tot de officiële diagnose ernstige enkelvoudige dyslexie (EED). Werk je veel met kinderen die lees- en/of spellingproblemen hebben? Of wil je daar meer van weten? In deze cursus krijg je inzicht in de verschillende oorzaken en de meest actuele en effectieve behandelmogelijkheden. Je werkt met actuele casuïstiek en krijgt concrete en praktische opdrachten die je direct in de praktijk kunt toepassen.

Resultaat

  • Je weet hoe kinderen leren lezen en hoe je dit kunt faciliteren
  • Je kunt uitleggen wat lees- en spellingproblemen zijn
  • Je signaleert lees- en/of spellingproblemen
  • Je neemt verschillende diagnostische toetsen af en interpreteert de resultaten
  • Je zet beschikbaar behandelmateriaal effectief in

Doelgroep

Deze actuele cursus is speciaal ontwikkeld voor logopedisten die (willen) werken met cliënten met lees- en/of spellingproblemen.

Aanpak

Je krijgt kennis aangereikt door middel van ondersteunende literatuur, presentaties en een heldere uitleg van een docent die beschikt over jarenlange ervaring op het gebied van lees- en/of spellingproblemen. Daarnaast wordt er gebruikgemaakt van interactieve werkvormen, zoals brainstormen en vele praktische oefeningen. De combinatie van inspirerende bijeenkomsten en een zeer moderne online leeromgeving maakt deze cursus bijzonder effectief.

De cursus wordt gegeven in een groep van 12 tot 18 deelnemers en heeft een totale studiebelasting van 51 uur, waarvan 18 contacturen en 33 uur zelfstudie.

Professionals

Sinds 2002 is Ilona Silderhuis werkzaam als logopedist, docent, trainer, begeleider en cursusontwikkelaar. Zij is geregistreerd dyslexiebehandelaar en heeft jarenlange ervaring in onderzoek en behandeling van lees- en spellingproblemen. Binnen de eerstelijnszorg werkt ze veel met kinderen. Ook adviseert ze collega’s in haar praktijk, leerkrachten en interne begeleiders.

Certificaat

Na een actieve deelname aan de cursus en bij 100% aanwezigheid ontvang je het certificaat en worden je punten bijgeschreven.

Virtual classroom en klassikaal

Deze cursus wordt klassikaal en via onze virtual classroom Vitero aangeboden. Kijk bij de planning voor de locatie van de klassikale variant en startdata van beide varianten. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie Opleidingsvarianten.

Logopedische Interventies bij Lees- en/of Spellingproblemen

Werken aan leesproblemen zonder de diagnose dyslexie

Opleidingsniveau

Cursus Nascholing

Duur

3 dagen

Accreditaties & Erkenning

Meer informatie

Studievormen

Avond en Dag

1e startdatum

09-09-2021

Meer informatie

Download brochure